Fokus på logo og design
Et logo skal gøres synligt, så det bliver bemærket. Når man kører forbi en forretning, så skal man kunne se, den er der. Det gælder både supermarkeder og alle andre. Logoer, der genkendes, lokker kunderne til. Ikke kun lokalt, hvor alle ved, hvad der ligger hvor, men også alle andre steder. Har du bug for et supermarked eller en bestemt forretning, så kan de fleste genkendes på lang afstand.
Det samme gælder på nettet. Her skal logo og farver gerne gå tydeligt igen på en hjemmeside, så ingen er i tvivl om hvilken side, de er inde på. Ved at bringe logoet i fokus sammen med de rette farver, skabes der nemt den samme stemning, som der gør i en fysisk forretning.
Det kræver den rette kodning, og det er noget der kan læres gennem undervisning og bøger, for det gælder om at starte i det små og arbejde videre derfra.
Vis dig selv og dit mærke frem
Et logo skal være gennemført og vise noget, der kan genkendes. Farver og facon betyder rigtig meget, og på nettet er det forsiden det hele starter med.
De fleste starter på en virksomheds forside, og derefter søger de videre efter det, de leder efter. Det er her, du kommer med den generelle præsentation, det er her logoet er i fokus. En god sælger giver rigtig meget ud allerede her, men ikke alt. Det skal nemlig samtidig vække nysgerrigheden og få alle til at klikke sig videre samtidig.
Samtidig er logoet og farverne noget, du skal sikre går igen på alle undersiderne. Det kan sagtens samtidig være en genvej tilbage til forsiden, så der er en god grund til at beholde logoet i det ene hjørne øverst.
Desuden er valget af farver lige så vigtigt. Måske er der en rød tråd i alt det, der er på siden, og den farve kan med succes gå igen i både logoet, linjer, markeringer og andet på hjemmesiden.
Det er med til at give et hjemmevandt præg, og det viser samtidig, at det hele tiden er den rette hjemmeside hele vejen igennem. Et rigtig godt eksempel på dette er Unibet Casino, der har et design, man kan lade sig inspirere af.
Undersøg mulighederne ved at surfe lidt rundt
Der er rigtig mange gode sider på nettet, hvor der er fokus på et brand. Ved at kigge på sider for store mærker, det kan være alt fra biler til sportsudstyr, kan denne røde tråd og fokus på selve mærket tydeligt ses.
Fordelen ved det gode design, som mange af disse sider har, er, at det aldrig bliver for meget. Der er produktfokus, der er gode billeder, der er logoet tilpas mange gange, og der er de rigtige farver. Det er gennemtænkt og lidt underspillet.
Less is more, især når det kommer til design. Læn dig op ad de professionelle og lad dig inspirere af de flotte og stilfulde designs, der findes. Find nogle mindre sider og kig på alt det, du ikke ønsker for et brand. Om du designer for dig selv eller for andre er underordnet, det glæder nemlig om altid at efterstræbe perfektion i alle designs.